WoonPartners lanceert integratie met ROOV en SocioPACK

Met trots kondigen we onze nieuwe integratie van SocioPACK met ROOV aan. Dankzij deze integratie hebben we nu de mogelijkheid om u te ondersteunen bij het uitvoeren van een middelenonderzoek op een snelle en efficiënte manier, rechtstreeks vanuit SocioPACK.  

Het is wellicht geen nieuws meer dat woonmaatschappijen vanaf 1 januari 2024 wettelijk verplicht zijn om een middelenonderzoek uit te voeren bij aanvragen voor sociale woningen. Maar weet u al hoe u dit correct kunt doen zonder veel tijd te verspillen aan het verzamelen van financiële informatie van huurders via verschillende kanalen? Met ROOV, natuurlijk! En dankzij deze nieuwe integratie kan dit nu eenvoudig vanuit uw vertrouwde SocioPACK-omgeving.

ROOV maakt sociale verhuur eenvoudiger

ROOV heeft een app ontwikkeld die huurders verbindt met verhuurders. Dankzij de PSD2 banklicentie kunnen potentiële wanbetalingen sneller worden opgespoord. Hierdoor worden de taken van sociale huisvestingsmaatschappijen gemakkelijker en efficiënter. U kunt nu ingrijpen voordat problemen zich voordoen.

Het is de taak van sociale verhuurkantoren en sociale huisvestingsmaatschappijen om mensen een dak boven hun hoofd te bieden. Onderzoek toont aan dat 1 op de 7 sociale huurders problemen heeft met betalingen, en ongeveer 8% van de huren wordt niet betaald. Uit ervaring weten we dat dit cijfer dankzij de proactieve aanpak van ROOV kan worden teruggebracht tot 2%.

Snel en efficiënt middelenonderzoek dankzij integratie van ROOV met SocioPACK

ROOV kan u als woonmaatschappij helpen bij het screenen van huurders, proactieve opvolging, het minimaliseren van huurderving en het bieden van betere ondersteuning. De software is bovendien gecertificeerd door de Nationale Bank van België. En voor de huurder? Die krijgt een handige app ter beschikking die hen helpt met budgetbeheer, in ruil voor hun goedkeuring.

Met deze integratie kunt u de app starten vanuit SocioPack of vanuit een webbrowser. U komt terecht in de webtoepassing waarin u de huurder die u wilt opvolgen kunt selecteren om het onboardingsproces te starten. De huurder ontvangt een e-mail om zijn of haar toestemming te bevestigen. Via het ROOV-dashboard krijgt u snel inzicht met meldingen, cliënten, enzovoort.

ROOV kan u helpen met:

  • Screening van de huurders
    Hoe weet u of de huurder zal kunnen betalen? Loonfiches zijn niet voldoende! De app verbindt de huurder met het pand en geeft op basis van de maandelijkse inkomsten en uitgaven inzicht in of de huurder zal kunnen betalen. Hoe grondiger u de klant screent, hoe effectiever u de opvolging kunt aanpakken.
  • Pro-actieve opvolging
    Het dashboard biedt u de mogelijkheid om sneller meldingen te ontvangen wanneer er zich potentiële problemen aandienen. Notificaties worden gedeeld met de verhuurder op basis van verschillende parameters. Zodra we constateren dat de huur mogelijk problematisch wordt, ontvangt u een melding in het dashboard en kunt u samen met uw huurder op zoek gaan naar oplossingen.
  • Huurderving minimaliseren
    Het is de verantwoordelijkheid van elke woonmaatschappij om huurders te begeleiden wanneer zij de huur niet meer kunnen betalen. Meer beschikbaar budget van de overheid betekent meer investeringen in sociale huisvesting en sociale verhuur. Elke euro die wordt teruggevorderd, kan direct worden herbelegd om het aanbod te vergroten.
  • Betere ondersteuning
    Verspil geen tijd aan het verzamelen van financiële informatie van de huurder. Vraag het rapport op bij uw huurder en reageer onmiddellijk op eventuele problemen. Het dashboard neemt taken over en bespaart aanzienlijke tijd voor iedere medewerker, wat resulteert in een prettigere werkomgeving.

 

Bent u ook benieuwd naar de mogelijkheden van deze nieuwe integratie? Neem contact met ons op voor een online demo.